24 ΩΡΕΣ ΔΙΠΛΑ ΣΑΣ ΑΜΕΣΑ ΜΕ ΝΕΟΥ ΤΥΠΟΥ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΑ

Έρευνα: Ο μεσημεριανός ύπνος βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης

This post was originally published on this site

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας νέας έρευνας Ελλήνων επιστημόνων, όσοι συνηθίζουν να παίρνουν έναν μεσημεριανό ύπνο είναι πιθανότερο να έχουν χαμηλότερη αρτηριακή πίεση και να μην εμφανίσουν υπέρταση.

Στο πλαίσιο της μελέτης τους, οι επιστήμονες μελέτησαν τις περιπτώσεις  212 ανθρώπων, με μέση ηλικία τα 62 έτη και μέση πίεση αίματος 129,9 mm Hg. Περίπου ένας στους τέσσερις ήταν καπνιστής ή είχε (και) διαβήτη.

Από τη μελέτη διαπιστώθηκε ότι ο μεσημεριανός ύπνος (με μέση διάρκεια σχεδόν 50 λεπτά) σχετιζόταν με μια μέση μείωση της συστολικής πίεσης κατά 5,3 mm Hg (127,6 mm Hg έναντι 132,9 mm Hg για όσους δεν κοιμούνταν τα μεσημέρια). Επίσης, η έρευνα έδειξε ότι για κάθε μία ώρα πρόσθετου μεσημεριανού ύπνου η 24ωρη μέση συστολική πίεση μειωνόταν κατά 3 mm Hg. Μικρότερη ήταν και η μέση διαστολική πίεση όσων κοιμούνταν τα μεσημέρια (76,2 mm Hg) σε σχέση με όσους δεν κοιμούνταν (79,5 mm Hg).

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καρδιολόγο, δρα Μανώλη Καλλίστρατο, του Γενικού Νοσοκομείου «Ασκληπιείου» Βούλας, παρουσίασαν τα αποτελέσματα της μελέτης τους στο ετήσιο συνέδριο του Αμερικανικού Κολλεγίου Καρδιολογίας στην Ουάσιγκτον.

Ο επικεφαλής της έρευνας δήλωσε σχετικά: «Τα ευρήματα είναι σημαντικά, επειδή μια μείωση της πίεσης του αίματος τόσο μικρή όσο 2 mm Hg μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών επεισοδίων όπως ένα έμφραγμα έως κατά 10%. Με βάση τα ευρήματά μας, αν κάποιος έχει την πολυτέλεια να παίρνει έναν υπνάκο στη διάρκεια της μέρας, μπορεί να δει οφέλη για την υψηλή πίεση του. Ο μεσημεριανός ύπνος μπορεί εύκολα να υιοθετηθεί και δεν κοστίζει τίποτε».

Το ενδιαφέρον, όπως τονίζουν οι ερευνητές, είναι ότι τα οφέλη του μεσημεριανού ύπνου στον ανθρώπινο οργανισμό φαίνεται να είναι ίδια με εκείνα που θα που θα είχε κανείς, αν λάμβανε φάρμακα ή αν άλλαζε τις καθημερινές του συνήθεις ώστε να ρυθμίσει την πίεσή του.  «Για παράδειγμα, η μείωση στο αλάτι και στο αλκοόλ μπορεί να ρίξει τα επίπεδα της πίεσης κατά 3 έως 5 mm Hg», επισήμανε ο κ. Καλλίστρατος (ένα τυπικό αντιυπερτασικό φάρμακο σε χαμηλή δοσολογία, συνήθως, ρίχνει την πίεση του αίματος 5 έως 7 mm Hg κατά μέσο όρο).

Σε κάθε περίπτωση, ο Έλληνας ερευνητής ξεκαθαρίζει: «Προφανώς, δεν θέλουμε να ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους να κοιμούνται για ώρες μέσα στη ημέρα, αλλά, από την άλλη, δεν θα πρέπει να νιώθουν ένοχοι, αν πάρουν ένα σύντομο υπνάκο, δεδομένων των δυνητικών ωφελειών για την υγεία τους».

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ερευνητών, η συνήθεια του μεσημεριανού ύπνου στην Ελλάδα, σε συνδυασμό με την υγιεινή μεσογειακή διατροφή, βοηθούν τον πληθυσμό να αποκτήσει ένα πιο υγιές καρδιαγγειακό «προφίλ». Η υψηλή πίεση, σε βάθος χρόνου, αυξάνει τον κίνδυνο για έμφραγμα και εγκεφαλικό, προειδοποιούν οι επιστήμονες.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

www.ert.gr

Κοινοποιήστε στα Social Media:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

Πηγή: http://www.ert.gr

Call Now Button