24 ΩΡΕΣ ΔΙΠΛΑ ΣΑΣ ΑΜΕΣΑ ΜΕ ΝΕΟΥ ΤΥΠΟΥ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΑ

Διατροφή για να Μειώσετε το Ουρικό Οξύ

Το αυξημένο ουρικό οξύ στο αίμα που αλλιώς λέγεται και υπερουριχαιμία, οφείλεται είτε σε εξωγενείς παράγοντες, όπως είναι η αυξημένη πρόσληψη πουρινών μέσω της διατροφής, είτε σε ενδογενείς παράγοντες που έχουν σχέση με τον ίδιο τον οργανισμό, όπως η αυξημένη σύνθεση ουρικού οξέος ή η μειωμένη αποβολή του από τον οργανισμό.

Οι πουρίνες είναι σημαντικό κομμάτι των νουκλεϊκών οξέων του οργανισμού, αλλά υπάρχουν και σε πολλές τροφές σε διαφορετικές συγκεντρώσεις.

Μεταβολίζονται σε ουρικό οξύ, το οποίο κανονικά αποβάλλεται κυρίως από τα νεφρά μέσω των ούρων.

Βασικές αρχές διαιτητικές αρχές

Το ουρικό οξύ μπορεί να μειωθεί αρκεί το άτομο να ακολουθήσει συγκεκριμένο διαιτολόγιο.

Η πρόσληψη μεγάλων ποσοτήτων νερού, πάνω από δύο λίτρα ημερησίως, είναι σημαντική.

Αν το άτομο είναι παχύσαρκο, θα πρέπει να ακολουθήσει ένα αυστηρά υποθερμιδικό διαιτολόγιο.

Η κατανάλωση αλκοόλ επιβάλλεται να αποφεύγεται από άτομα με ουρικό οξύ.

Επίσης θα πρέπει να αποφεύγεται η κατανάλωση τροφών όπως οι αντσούγιες, τα εντόσθια ζώων, οι ρέγκες, το σκουμπρί, τα αλλαντικά, οι σαρδέλες, τα θαλασσινά, οι σούπες και οι ζωμοί κρεάτων και τα όσπρια όπως οι φακές και τα φασόλια.

Τροφές όπως τα σπαράγγια, το σπανάκι, το κουνουπίδι, τα μανιτάρια, το κυνήγι, τα ψάρια, το κρέας, το κοτόπουλο και τα δημητριακά ολικής άλεσης μπορούν να καταναλώνονται αραιά.

Παλαιότερα, σε περιπτώσεις ουρικής αρθρίτιδας συνηθιζόταν η απαγόρευση κατανάλωσης κακάο, τσαγιού και καφέ.

Πλέον έχει γίνει γνωστό ότι ο οργανισμός δεν μπορεί να μετατρέψει τις μεθυλοξανθίνες που περιέχουν τα παραπάνω ροφήματα σε ουρικό οξύ κι έτσι δεν υπάρχουν άλλα στοιχεία που να υποστηρίζουν την αποφυγή τσαγιού, καφέ και κακάο σε περιπτώσεις υπερουριχαιμίας.

Η απώλεια βάρους και η δραστική μείωση της κατανάλωσης τροφών που περιέχουν απλά σάκχαρα πρέπει να εφαρμόζεται από κάθε άνθρωπο με πολλά περιττά κιλά και ταυτόχρονα με αυξημένα επίπεδα ουρικού οξέος.

Επειδή η αύξηση του ουρικού οξέος μεταφράζεται σε ανάγκη του οργανισμού για αντιοξειδωτική κάλυψη, καλό θα ήταν τα άτομα με αυξημένο ουρικό οξύ να καταναλώνουν καθημερινά πολλά φρούτα και λαχανικά από αυτά που επιτρέπονται, ώστε να καλύπτονται σε αντιοξειδωτικά στοιχεία.

Η ουρική αρθρίτιδα ως συνέπεια

Η υπερουριχαιμία μπορεί να προκαλέσει την εναπόθεση κρυστάλλων ουρικού σε διάφορα σημεία του σώματος και κυρίως στις αρθρώσεις, προκαλώντας ουρική αρθρίτιδα.

Η ουρική αρθρίτιδα σε οξεία ή χρόνια μορφή εμφανίζεται συνήθως μετά την ηλικία των 35 ετών και προσβάλει κυρίως τους άντρες.

Χαρακτηρίζεται από ξαφνικό και έντονο πόνο, συνήθως στο μεγάλο δάχτυλο του ποδιού.

Η υπερουριχαιμία δεν οδηγεί πάντα σε ουρική αρθρίτιδα, αλλά αποτελεί προϋπόθεσή της για να εμφανιστεί.

www.y-o.gr

The post Διατροφή για να Μειώσετε το Ουρικό Οξύ first appeared on Υγεία & Ομορφιά.

Κοινοποιήστε στα Social Media:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print
Call Now Button