24 ΩΡΕΣ ΔΙΠΛΑ ΣΑΣ ΑΜΕΣΑ ΜΕ ΝΕΟΥ ΤΥΠΟΥ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΑ

Εγκυμοσύνη και Μεταβολές Διάθεσης – Πώς να τις Διαχειριστείτε

Στη διάρκεια της εγκυμοσύνης η κάθε γυναίκα βιώνει τεράστιες σωματικές και ψυχολογικές αλλαγές.

Και όπως ισχύει για όλες τις αλλαγές, άλλες από αυτές είναι ευχάριστες και άλλες δυσάρεστες.

Οι μεταβολές της διάθεσης μάλλον συγκαταλέγονται στη δεύτερη κατηγορία.

Έτσι μπορεί αφενός να αισθάνεστε ενθουσιασμό και προσμονή για τη νέα ζωή που θα φέρετε στον κόσμο και λίγο αργότερα αυτό το συναίσθημα να αντικαθίσταται από φόβο και άγχος

Δεν είναι αφύσικο να βιώνετε πολλά συναισθήματα ταυτόχρονα, ή να περνάτε από το ένα στο άλλο σε χρόνο μηδέν.

Μην ανησυχείτε, δεν γίνατε ξαφνικά κυκλοθυμικές…απλά είστε έγκυος!

Πολλές μελλοντικές μητέρες αναρωτιούνται αν θα τα καταφέρουν, ανησυχούν για την υγεία του μωρού τους και για το πόσο καλά θα αντεπεξέλθουν στο νέο τους ρόλο.

Μπορεί να έχετε ανησυχίες για το τι αλλαγές θα επέλθουν στον γάμο ή στη σχέση σας λόγω του μωρού.

Συνεπώς, τα αισθήματα άγχους είναι πέρα για πέρα δικαιολογημένα.

Τι προκαλεί τις αλλαγές στη διάθεση;

Αυτές οι ξαφνικές αλλαγές εμφανίζονται συχνότερα κατά το πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης και προς το τέλος του τρίτου τριμήνου.

Μάλιστα, οι ορμονικές αλλαγές που προκαλούνται στην έκτη με δέκατη εβδομάδα μπορούν να σας κάνουν ιδιαίτερα επιρρεπείς σε αυτό το συναισθηματικό μπέρδεμα.

Υπεύθυνες για όλες αυτές τις διακυμάνσεις είναι η ορμόνη προγεστερόνη και τα οιστρογόνα.

Όταν οι ορμόνες σας βιώνουν τόσο μεγάλες αλλαγές σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, οι νευροδιαβιβαστές του εγκεφάλου δεν μένουν ανεπηρέαστοι.

Αυτά τα χημικά είναι που ρυθμίζουν τη διάθεσή μας και βρίσκονται σε κατάσταση αναταραχής.

Φυσικά, υπάρχουν περισσότεροι παράγοντες για τις αλλαγές στη διάθεση.

Η προγεστερόνη, ειδικά, μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε πολύ κουρασμένη, και η κούραση επηρεάζει την ικανότητά μας να ελέγχουμε τη διάθεσή μας.

Αν λάβουμε υπόψιν και την πρωινή ναυτία, δεν είναι περίεργο που πολλές εγκυμονούσες νιώθουν σαν να τους λείπει όλη τους η ενέργεια.

Επιπλέον, μπορεί να αισθανθείτε μπερδεμένες λόγω των σωματικών αλλαγών που συμβαίνουν όσο μεγαλώνει το μωρό σας.

Δεν είναι σπάνιες οι καούρες, όπως και η συνεχής ανάγκη να επισκεφθείτε την τουαλέτα.

Πώς μπορείτε να διαχειριστείτε τις αλλαγές αυτές;

Υπάρχουν μερικοί τρόποι να βοηθήσετε την κατάσταση και να ελέγξετε το στρες σας κατά την εγκυμοσύνη.

Είναι σημαντικό να κοιμάστε όσο περισσότερο μπορείτε και να ασκείστε τακτικά – στο επίπεδο που το σώμα σας επιτρέπει.

Φροντίστε η διατροφή σας να είναι γεμάτη με υγιεινά τρόφιμα.

Συνδυάστε στα γεύματά σας ποιοτικούς, σύνθετους υδατάνθρακες, όπως και καλές πηγές πρωτεΐνης.

Μην μένετε νηστική για πολλή ώρα, καθώς αυτό μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα, προκαλώντας περισσότερες συναισθηματικές κρίσεις.

Επίσης, είναι η κατάλληλη εποχή για να δεχθείτε όση περισσότερη στήριξη γίνεται από τους κοντινούς σας ανθρώπους.

Μιλήστε με τον σύντροφο και την οικογένειά σας, δώστε τους να καταλάβουν πώς αισθάνεστε, και μοιραστείτε μαζί τους αυτά που σας προκαλούν ανησυχία και άγχος.

Το πιο σημαντικό από όλα όμως είναι να φέρεστε καλά στον εαυτό σας.

Είναι απολύτως φυσιολογικό, μέχρι και αναμενόμενο, να βιώνετε αυτές τις συναισθηματικές αλλαγές και δεν χρειάζεται να τις αφήνετε να σας καταβάλουν.

www.y-o.gr

The post Εγκυμοσύνη και Μεταβολές Διάθεσης – Πώς να τις Διαχειριστείτε first appeared on Υγεία & Ομορφιά.

Κοινοποιήστε στα Social Media:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print
Call Now Button