24 ΩΡΕΣ ΔΙΠΛΑ ΣΑΣ ΑΜΕΣΑ ΜΕ ΝΕΟΥ ΤΥΠΟΥ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΑ

Λευκό Ρύζι vs Καστανό – Τι να Επιλέξετε

Το λευκό ρύζι είναι το πιο γνωστό και το περισσότερο διαδεδομένο.

Τα τελευταία χρόνια όμως και το καστανό ρύζι έχει αρχίσει να κερδίζει έδαφος, μιας και θεωρείται πιο υγιεινή επιλογή.

Κάθε είδος ρυζιού αποτελείται σχεδόν εξ ολοκλήρου από υδατάνθρακες, ενώ περιέχει και μικρές ποσότητες πρωτεΐνης.

Κανένα τους όμως δεν έχει σχεδόν καθόλου λιπαρά.

Το καστανό ρύζι είναι ολικής άλεσης.

Αυτό σημαίνει ότι περιέχει όλα τα μέρη του κόκκου, το ινώδες πίτουρο και τη φύτρα.

Το λευκό ρύζι δεν έχει το πίτουρο και την φύτρα, αλλά μόνο το ενδοσπέρμιο του κόκκου.

Άρα το λευκό ρύζι έχει πολύ λιγότερα θρεπτικά συστατικά και αυτός είναι ο λόγος που το καστανό θεωρείται πιο υγιεινό.

Το καστανό είναι πλουσιότερο σε φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα.

Έχει περισσότερες φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά και πολύ πιο σημαντικές βιταμίνες και μέταλλα από το λευκό.

100 γραμμάρια μαγειρεμένου καστανού ρυζιού περιέχουν 1,8 γραμμάρια ινών, ενώ 100 γραμμάρια λευκού ρυζιού περιέχουν μόνο 0,4 γραμμάρια ινών.

Όσον αφορά τις βιταμίνες και τα ανόργανα συστατικά, το καστανό ρύζι υπερέχει σε όλα.

Το καστανό ρύζι περιέχει περισσότερη θειαμίνη, νιασίνη και βιταμίνη Β6, καθώς και μαγνήσιο, μαγγάνιο, φώσφορο, σίδηρο και ψευδάργυρο.

Το καστανό ρύζι όμως μπορεί να περιέχει και μεγαλύτερη ποσότητα αρσενικού που θεωρείται βλαβερό για την υγεία καθώς είναι τοξικό χημικό.

Οι αντιθρεπτικές ουσίες που περιέχει είναι φυτικά συστατικά που μπορεί να μειώσουν την ικανότητα του οργανισμού να απορροφήσει ορισμένα θρεπτικά συστατικά.

Το καστανό ρύζι τείνει να έχει αυξημένη περιεκτικότητα σε αρσενικό συγκριτικά με το λευκό.

Αυτό όμως, δεν αποτελεί πρόβλημα για όσους καταναλώνουν ρύζι με μέτρο ως μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής.

Το καστανό ρύζι είναι πλούσιο σε μαγνήσιο και φυτικές ίνες, οι οποίες βοηθούν στον έλεγχο των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

Η τακτική κατανάλωση δημητριακών ολικής άλεσης, όπως το καστανό ρύζι βοηθά στη μείωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα και μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.

Αντίθετα, η αυξημένη κατανάλωση λευκού ρυζιού έχει συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη.

Αυτό μπορεί να οφείλεται στον υψηλό γλυκαιμικό δείκτη που έχει, ο οποίος δείχνει την ταχύτητα με την οποία μια τροφή αυξάνει το σάκχαρο στο αίμα.

Η υπέρμετρη κατανάλωση ρυζιού πάντως μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στον έλεγχο του σωματικού βάρους.

Το καστανό ρύζι περιέχει επίσης λιγνάνες που είναι ένα είδος φυτικού συστατικού, οι οποίες μπορούν να αποτρέψουν τις καρδιακές παθήσεις.

Οι λιγνάνες μειώνουν την ποσότητα του λίπους στο αίμα, την αρτηριακή πίεση και τη φλεγμονή των αρτηριών.

Δημητριακά ολικής άλεσης, όπως το καστανό ρύζι μπορούν επίσης να μειώσουν και την κακή χοληστερόλη και να αυξήσουν την καλή χοληστερόλη.

Αντιοξειδωτικά συστατικά

Το πίτουρο του καστανού ρυζιού περιέχει πολλά ισχυρά αντιοξειδωτικά.

Εξαιτίας αυτών των αντιοξειδωτικών, τα δημητριακά ολικής άλεσης συμβάλλουν στην πρόληψη χρόνιων ασθενειών, όπως οι καρδιακές παθήσεις, ο καρκίνος και ο διαβήτης τύπου 2.

Το καστανό ρύζι έχει αποδειχτεί ότι ανεβάζει τα επίπεδα των αντιοξειδωτικών στο αίμα στις παχύσαρκες γυναίκες.

Έλεγχος σωματικού βάρους

Η κατανάλωση καστανού αντί λευκού ρυζιού μπορεί να μειώσει σημαντικά το σωματικό βάρος, τον Δείκτη Μάζας Σώματος καθώς και την περίμετρο της μέσης και των γοφών.

Συμπερασματικά, το καστανό ρύζι αποτελεί καλύτερη επιλογή από άποψη διατροφικής ποιότητας και οφέλους για την υγεία.

www.y-o.gr

The post Λευκό Ρύζι vs Καστανό – Τι να Επιλέξετε first appeared on Υγεία & Ομορφιά.

Κοινοποιήστε στα Social Media:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print
Call Now Button