24 ΩΡΕΣ ΔΙΠΛΑ ΣΑΣ ΑΜΕΣΑ ΜΕ ΝΕΟΥ ΤΥΠΟΥ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΑ

Οι Σημαντικότερες Αιτίες που Προκαλούν Φλεγμονές

This post was originally published on this site

Με τον όρο φλεγμονή εννοείται η φυσική άμυνα του οργανισμού ενάντια σε έναν εξωγενή, βλαβερό παράγοντα.

Συνηθίζουμε να θεωρούμε τις φλεγμονές ως κάτι απειλητικό για την υγεία και όχι άδικα.

Οι χρόνιες φλεγμονές πυροδοτούνται όταν έχουν συσσωρευτεί πολλές τοξίνες που δρουν προπαρασκευαστικά, πριν την εμφάνιση των κανονικών φλεγμονών.

Τότε ο οργανισμός νιώθει ότι χρειάζεται να ενεργοποιεί συνεχώς τους αμυντικούς μηχανισμούς του.

Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε διάφορα συμπτώματα, από καθημερινούς πονοκεφάλους και πρηξίματα μέχρι θολό μυαλό.

Μια φλεγμονή μπορεί να εντοπιστεί μέσω ειδικών εξετάσεων.

Όμως, υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες που προκαλούν χρόνιες φλεγμονές και γι’ αυτό θα πρέπει να αποφεύγονται.

Ζάχαρη και επεξεργασμένοι υδατάνθρακες

Μεγάλες ποσότητες ινσουλίνης συνεπάγονται πάντα φλεγμονές.

Όταν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα εκτινάσσονται, το πάγκρεας παράγει πάρα πολλή ινσουλίνη, ενεργοποιώντας τις κυτοκίνες που προηγούνται των φλεγμονών.

Αυτό συμβαίνει όταν καταναλώνει κανείς ζάχαρη και τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, όπως οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες που πυροδοτούν την ινσουλίνη.

Μια διατροφή με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη προκαλεί ελάχιστες φλεγμονές στο σώμα.

Ψυχολογικό άγχος

Το χρόνιο άγχος ενεργοποιεί τη φλεγμονώδη απόκριση του οργανισμού και μπορεί μέχρι και να μεταλλάξει γενετικά τα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος, ώστε να τα στρέψει ενάντια στην απειλή.

Αυτό συμβαίνει επειδή η κορτιζόλη, η ορμόνη του στρες, επηρεάζει τη ρύθμιση των φλεγμονών.

Μερικές πολύτιμες στιγμές χαλάρωσης και γαλήνης μέσα στην ημέρα μπορούν σιγά σιγά να κάνουν τη διαφορά.

Οι βαθιές ανάσες με απόλυτη συγκέντρωση στην αναπνοή μπορούν να μειώσουν το άγχος που επιβαρύνει τον εγκέφαλο.

Επιπλέον, η γιόγκα ή ο διαλογισμός τρεις φορές την εβδομάδα προσφέρουν τεράστια οφέλη.

Σωματικό άγχος

Όπως το ψυχολογικό, έτσι και το σωματικό άγχος πυροδοτεί την εμφάνιση φλεγμονών.

Η υπερβολική πίεση του σώματος στα όριά του ή η έλλειψη ύπνου προκαλούν φλεγμονή, όπως ακριβώς προκαλεί φλεγμονή ένα χτύπημα.

Σε αυτήν την περίπτωση η λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα μειώνεται και η κορτιζόλη αυξάνεται.

Η έλλειψη ύπνου αποδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα, απορρυθμίζει τις ορμόνες και αυξάνει την όρεξη για ζάχαρη και υδατάνθρακες που οδηγούν έτσι κι αλλιώς σε φλεγμονή.

Περιβαλλοντικές τοξίνες

Οι τοξίνες βρίσκονται παντού στο περιβάλλον, στον αέρα που αναπνέουμε, στο νερό, στις τροφές, στα προϊόντα που χρησιμοποιούμε καθημερινά.

Εντομοκτόνα, παρασιτοκτόνα και βαρέα μέταλλα διαταράσσουν το ενδοκρινολογικό σύστημα προκαλώντας νευρολογικά προβλήματα και προβλήματα στο ανοσοποιητικό σύστημα.

Όλα αυτά υποδεικνύουν φλεγμονές.

Ο οργανισμός από τη φύση του προσπαθεί συνεχώς να αποτοξινωθεί, αλλά οι μεγάλες ποσότητες τοξινών τον ενεργοποιούν κάνοντάς τον να δημιουργεί συνεχώς φλεγμονές για να αμυνθεί.

Ω6 λιπαρά οξέα

Τα ω3 και ω6 λιπαρά οξέα όταν ξεφύγουν σε αναλογία μεταξύ τους προκαλούν φλεγμονή.

Ένας οργανισμός χρειάζεται τα ω3 λιπαρά οξέα για την εγκεφαλική του υγεία, το δέρμα, τα οστά και τον μεταβολισμό.

Όσο περισσότερα ω3 καταναλώνει κανείς, τόσο λιγότερα ω6 θα είναι διαθέσιμα στους ιστούς, ώστε να παραχθεί φλεγμονή.

Μια διατροφή πλούσια σε ω6 και φτωχή σε ω3 λιπαρά οξέα αυξάνει τις φλεγμονές.

Το αντίθετο τις μειώνει.

Τα ω6 λιπαρά οξέα εντοπίζονται σε διάφορα κακής ποιότητας λάδια, στα τρανς λιπαρά, στις επεξεργασμένες τροφές, στο κρέας και στα γαλακτοκομικά ζωικής προέλευσης από ζώα μη ελευθέρας βοσκής.

Το λάδι από καρύδα, αβοκάντο και το ελαιόλαδο είναι τα ενδεδειγμένα.

www.y-o.gr

The post Οι Σημαντικότερες Αιτίες που Προκαλούν Φλεγμονές first appeared on Υγεία & Ομορφιά.

Κοινοποιήστε στα Social Media:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

Πηγή: https://www.y-o.gr/

Call Now Button