24 ΩΡΕΣ ΔΙΠΛΑ ΣΑΣ ΑΜΕΣΑ ΜΕ ΝΕΟΥ ΤΥΠΟΥ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΑ

Τοπικό Αδυνάτισμα και Διατροφή

Η απώλεια λίπους από συγκεκριμένες περιοχές του σώματος είναι το ζητούμενο πολλών ανθρώπων.

Γενικά επικρατεί η αντίληψη ότι αυτό μπορεί να επιτευχθεί ακολουθώντας ένα συγκεκριμένο διαιτολόγιο που στοχεύει στο κάψιμο λίπους μιας συγκεκριμένης περιοχής.

Γνωρίζοντας όμως το πώς ακριβώς καίγεται το λίπος συμπεραίνει κανείς ότι δεν υφίσταται τοπικό αδυνάτισμα με την έννοια που το αντιλαμβάνονται οι περισσότεροι.

Στο σώμα το λίπος αποθηκεύεται με την μορφή λιπώδους ιστού.

Ο λιπώδης ιστός περιλαμβάνει τα λιποκύτταρα, τα οποία είναι οι αποθήκες λίπους του οργανισμού.

Τα λιποκύτταρα είναι κατανεμημένα σε ολόκληρο το σώμα, είτε ομοιόμορφα είτε ανομοιόμορφα.

Η κατανομή του λίπους εξαρτάται από διάφορους παράγοντες όπως το φύλο, οι ορμόνες, η κληρονομικότητα.

Γι’ αυτό κάποια άτομα συσσωρεύουν περισσότερο λίπος στην κοιλιά, άλλα στους γλουτούς, άλλα στη μέση, άλλα στα μπράτσα κ.ο.κ.

Όταν προσλαμβάνουμε περισσότερες θερμίδες από όσες καταναλώνουμε καθημερινά, εναποτίθεται λίπος στο σώμα με αποτέλεσμα τα λιποκύτταρα να μεγαλώνουν σε όγκο.

Όταν τα λιποκύτταρα φτάσουν σε ένα οριακό σημείο μεγέθους αρχίζουν να διαιρούνται με αποτέλεσμα να γίνονται περισσότερα σε αριθμό.

Αντίθετα όταν οι θερμίδες που προσλαμβάνουμε είναι λιγότερες από αυτές που καταναλώνουμε, όπως γίνεται σε περιπτώσεις δίαιτας, το λίπος μειώνεται και ο όγκος των λιποκυττάρων μικραίνει, χωρίς να μειώνεται ο αριθμός τους.

Έτσι, όταν υπάρχει αύξηση ή μείωση στο λίπος του σώματος, το αποτέλεσμα είναι πιο εμφανές στα σημεία όπου υπάρχει μεγαλύτερος αριθμός λιποκυττάρων.

Σε αύξηση του λίπους αυξάνεται ο όγκος στις περιοχές με τα περισσότερα λιποκύτταρα και σε μείωση του λίπους κινητοποιείται περισσότερο λίπος από τις περιοχές με περισσότερα λιποκύτταρα.

Σε κάποια άτομα, ανάλογα με το σχήμα του σώματός τους μπορεί να φαίνεται ακόμη πιο έντονα το πρόβλημα τοπικά.

Όταν κάνει κάποιος δίαιτα, το λίπος δεν καίγεται τοπικά, αλλά το σώμα κινητοποιεί λίπος από ολόκληρο τον λιπώδη ιστό.

Επομένως, η βελτίωση που υπάρχει σε ένα συγκεκριμένο σημείο έχει σχέση με τη μείωση του συνολικού λίπους του σώματος.

Ο μόνος τρόπος για να επιτευχθεί τοπική απώλεια λίπους είναι με κάποια επέμβαση, όπως η λιποαναρρόφηση, η οποία θα πρέπει να αποτελεί την τελευταία επιλογή και να γίνεται μόνο όταν είναι απολύτως αναγκαίο.

Ο καλύτερος τρόπος για να μειωθεί το συνολικό ποσοστό του σωματικού λίπους και κατά συνέπεια το λίπος στις προβληματικές περιοχές είναι η δίαιτα συνδυαστικά με την άσκηση.

Η δίαιτα θα πρέπει να είναι ελαφρώς υποθερμιδική και ισορροπημένη για να παρέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά που θα εξασφαλίσουν την καλή υγεία και τη διατήρηση της μυϊκής μάζας.

Οι πολύ στερητικές δίαιτες που συνήθως παρουσιάζονται και σαν δίαιτες για τοπικό αδυνάτισμα στερούνται θρεπτικών συστατικών και μαζί με την απώλεια λίπους προκαλούν και απώλεια μυϊκής μάζας.

Σημαντική επίσης, είναι η συχνότητα των γευμάτων.

Τα μεγάλα κενά μεταξύ των γευμάτων πυροδοτούν καταστάσεις που ανοίγουν την όρεξη, ευνοούν τη μείωση του μυϊκού ιστού και κατά συνέπεια τη μεγαλύτερη αποθήκευση λίπους στο σώμα.

Η κατανάλωση γευμάτων κάθε 2-3 ώρες θεωρείται ιδανική.

Η εξατομίκευση της δίαιτας ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε ατόμου και η ταυτόχρονη βοήθεια και υποστήριξη από διατροφολόγο συμβάλλουν στην επιτυχή απώλεια βάρους.

Παράλληλα, η εκγύμναση συγκεκριμένων μυών γύρω από τις προβληματικές περιοχές κάνει το σώμα να φαίνεται καλύτερο, ακόμα κι αν δεν υπάρξει η επιθυμητή απώλεια λίπους.

Μακροπρόθεσμα μπορεί κανείς να δει σημαντικά αποτελέσματα όταν μαζί με την άσκηση εφαρμόζεται μια ισορροπημένη διατροφή, χωρίς απαραίτητα να μειώνονται οι θερμίδες που προσλαμβάνονται καθημερινά.

Αυτό όμως απαιτεί περισσότερο χρόνο και προσπάθεια και δε συστήνεται σε άτομα που έχουν πολύ αυξημένο βάρος και προβλήματα υγείας, μιας και πρέπει να χάσουν βάρος έτσι κι αλλιώς.

www.y-o.gr

The post Τοπικό Αδυνάτισμα και Διατροφή first appeared on Υγεία & Ομορφιά.

Κοινοποιήστε στα Social Media:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print
Call Now Button