24 ΩΡΕΣ ΔΙΠΛΑ ΣΑΣ ΑΜΕΣΑ ΜΕ ΝΕΟΥ ΤΥΠΟΥ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΑ

Όταν το Άγχος Γίνεται Χρόνιο…

Το άγχος είναι μια φυσική αντίδραση του οργανισμού σε μια κατάσταση ή γεγονός που μπορεί να μας θέσει σε κίνδυνο.

Είναι επομένως, μια αποτελεσματική προειδοποίηση η οποία μας ενθαρρύνει να αντιδράσουμε και να προσαρμοστούμε.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, το άγχος είναι καλό.

Αλλά όταν γίνεται χρόνιο, τότε τα πράγματα αλλάζουν…

Πώς πυροδοτείται το άγχος;

Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, το άγχος είναι φυσικό και ο ρόλος του είναι να προκαλέσει μια αντίδραση σε εμάς για να ανταποκριθούμε στον κίνδυνο.

Στη συνέχεια, το σώμα επιστρέφει στη φυσιολογική του κατάσταση.

Για παράδειγμα, ένα παιδί διασχίζει το δρόμο μπροστά σας, ενώ οδηγείτε.

Το σώμα σας αντιδρά, γεμίζετε από άγχος και φρενάρετε δυνατά προτού καν το σκεφτείτε.

Το άγχος έκανε τις αντιδράσεις σας πιο γρήγορες και ίσως βοήθησε στην πρόληψη ενός ατυχήματος.

Μπορεί να διαρκέσει για λίγα λεπτά και στη συνέχεια μειώνεται ξανά.

Τι είναι το χρόνιο άγχος;

Σε μια κατάσταση όπου υπάρχει άγχος, στην οποία όμως δεν μπορείτε να αντιδράσετε, αυτό το άγχος συνεχίζει να υφίσταται.

Μπορεί ακόμη και να διαρκέσει μήνες και τελικά να γίνει χρόνιο.

Σκεφτείτε για παράδειγμα, ότι εργάζεστε σε μια εταιρεία στην οποία έχουν εδώ και μήνες ανακοινωθεί απολύσεις, αλλά κανείς δεν ξέρει ποιος θα επηρεαστεί.

Έτσι, πιέζεστε και αγχώνεστε για μεγάλο χρονικό διάστημα, χωρίς να μπορείτε να κάνετε τίποτα.

Η αδυναμία αντιμετώπισης ενός αγχωτικού συμβάντος αυξάνει σημαντικά την έκταση και τη διάρκεια του στρες, το οποίο μπορεί τελικά να γίνει χρόνιο.

Ο κίνδυνος του χρόνιου στρες

Το πρόβλημα με το χρόνιο άγχος είναι ότι διεγείρει μια περιοχή του εγκεφάλου, την αμυγδαλή, η οποία πρέπει να διεγείρεται σε περιπτώσεις στις οποίες πραγματικά χρειάζεται.

Εάν η διέγερσή της είναι συνεχής, θα εξαντληθεί επειδή βρίσκεστε συνεχώς σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.

Εάν βρίσκεστε σε αυτήν την κατάσταση χρόνιου στρες, εσείς οι ίδιοι είστε εξαντλημένοι από το άγχος και αυτό σταδιακά οδηγεί σε κατάθλιψη.

Όταν το Άγχος Γίνεται Χρόνιο...

Χρόνιο άγχος, πώς πρέπει να δράσετε

«Μερικές φορές, όταν αντιμετωπίζετε μια αγχωτική κατάσταση, δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα…».

Στην πραγματικότητα, αυτή η δήλωση είναι ψευδής!

Είναι πάντα δυνατό να κάνετε κάτι για να αντιμετωπίσετε ένα θέμα χρόνιου στρες, ακόμα κι αν μερικές φορές μπορεί να είναι μέρος του φαινομένου του εικονικού φαρμάκου (placebo).

Η ανάληψη δράσης μειώνει το άγχος.

Για παράδειγμα, ένα άτομο με σοβαρή ασθένεια θα αντιμετωπίσει λιγότερο άγχος εάν λάβει κάποια συμπληρωματική θεραπεία.

Ακόμα και αν αυτή η θεραπεία είναι ιατρικά αναποτελεσματική, η μείωση του στρες θα βοηθήσει στη βελτίωση ή ακόμη και στη θεραπεία της ασθένειας.

Χρόνιο άγχος: χρησιμοποιείστε το μυαλό

Για να καταπολεμήσετε το χρόνιο άγχος, θα πρέπει να ενεργήσετε όσο το δυνατόν περισσότερο αντιμετωπίζοντας την κατάσταση.

Έτσι, είναι απαραίτητο να χρησιμοποιήσετε τη δύναμη του μυαλού σας.

Ασκήστε τον διαλογισμό, τη γιόγκα, τη χαλάρωση, τη σοφρολογία, τη θετική σκέψη…

Και φυσικά, είναι πολύ σημαντικό και ωφέλιμο να βρίσκεστε ανάμεσα σε αγαπημένα πρόσωπα που σας υποστηρίζουν.

Εάν αισθάνεστε την ανάγκη, μπορείτε πάντα να συμβουλευτείτε έναν ψυχοθεραπευτή ή ψυχολόγο.

Δράστε παράλληλα στο σώμα

Το σώμα μας συχνά χρειάζεται επίσης ώθηση για καλύτερη αντιμετώπιση του χρόνιου στρες.

Η σωματική άσκηση είναι απαραίτητη σε αυτόν τον τομέα.

Είναι πιο αποτελεσματικό από τα φάρμακα κατά του άγχους ή τα αντικαταθλιπτικά.

Ακόμα καλύτερα, μπορείτε να προσθέστε συμπληρώματα διατροφής βιταμινών και μαγνησίου.

Επίσης, σε περίπτωση που δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε, μπορείτε να επωφεληθείτε από τη δράση των φυτών, καθώς υπάρχουν αρκετά με ηρεμιστικές ιδιότητες. Επιπλέον, αυτά τα φυτά δεν έχουν τα μειονεκτήματα των εθιστικών αγχολυτικών φαρμάκων.

www.y-o.gr

The post Όταν το Άγχος Γίνεται Χρόνιο… first appeared on Υγεία & Ομορφιά.

Κοινοποιήστε στα Social Media:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print
Call Now Button